• לחקור. ללמוד. לשגשג. רשת המדיה Fastlane

  • מסחר אלקטרוני Fastlane
  • פוד פאסטליין
  • SEOfastlane
  • יועץ מהיר
  • TheFastlaneInsider

טכניקות שיווק אפקטיביות למסחר אלקטרוני שתוכלו להשתמש בהן

טכניקות-שיווק-יעילות-למסחר-אלקטרוני-שאפשר-להשתמש בהן

כשמדובר בניהול חנות מקוונת מצליחה, עליכם לוודא שאתם משתמשים באסטרטגיות שיווק ייחודיות למסחר אלקטרוני. הכנסות קמעונאיות ממסחר אלקטרוני צפויות להגיע ל-$5 מיליון דולר עד 2024זה לא רק אומר רוויה, אלא גם שתצטרכו לעבוד בצורה חכמה יותר מהמתחרים שלכם.

ואם תעשו זאת בדרך הנכונה, תוכלו להגדיל את החזר ההשקעה (ROI), לקבל יותר צפיות במותג שלכם ולייצר הכנסות גבוהות יותר. 

נבחן מדוע שיווק מסחר אלקטרוני הוא חיוני, ואת הטכניקות היעילות ביותר בהן ניתן להשתמש כרגע. 

מהו שיווק מסחר אלקטרוני?

שיווק מסחר אלקטרוני משתמש בטכניקות קידום מכירות כדי להניע תנועה, להמיר את התנועה ללקוחות ולשמר אותם. השילוב של טכניקות on-page ומחוץ-page מתמקד במודעות למותג ובהגדלת המכירות. 

בניגוד לפרסום במסחר אלקטרוני, שבו המטרה העיקרית היא לקדם את המוצר שלך אך ורק למטרות מכירות, שיווק במסחר אלקטרוני מתמקד יותר בתמונה ארוכת הטווח, כלומר, בניית מותג שנמכר מעצמו. 

למה חשוב להשתמש באסטרטגיית שיווק מסחר אלקטרוני יצירתית?

כן, בהחלט אפשר להשתמש בכמה פרסומות בתשלום ולהצליח לייצר מכירות. אם רוצים ליצור מודל עסקי בר-קיימא שמניע הכנסה פסיבית, צריך להשתמש באסטרטגיות שיווק מסחר אלקטרוני יצירתיות שמתחברות לקהל היעד שלכם.

הסיבה האמיתית לכך שיזמים חדשניים מתמקדים בבניית מותג היא שהוא מחזיק מים כשאחרים לא. אם תבנו קהילת לקוחות חזקה, סביר יותר שהם יקנו מכם מאשר לקוחות חדשים. 

כמה דברים מהירים שעוזרים לך לעשות עם אסטרטגיות שיווק מסחר אלקטרוני הם -

  • חיבור עם הקהל שלך 
  • בניית מותג 
  • הגברת ההכנסות הכוללות 
  • שימור לקוחות נוספים 
  • שיפור האמינות 

1. צור אסתטיקה מושכת ויזואלית של מותג

הצעד הראשון ביצירת מותג באמצעות אסטרטגיות שיווק מסחר אלקטרוני הוא עיצוב האתר שלכם בהתאם לאסתטיקה של המותג. חנויות מתחילות רבות מתעלמות מכך, וקופצות לפרסום בתשלום מבלי ליצור משפך המרה מתאים. 

רכיבי מותג חזותיים, טונרים והתנהגותיים משמשים ליצירת חוויית משתמש (UX) כ... מבדיל מותגבכך אני מתכוון שאלמנטים של מותג ושימושיות יכולים להשפיע על האופן שבו משתמשים מרגישים לגבי המותג שלך. 

כדי להתחיל, צרו לוגו המותאם לפסיכולוגיית צבעים. אתם יכולים להשתמש בכלי כמו ויקס ל לעצב לוגו שמציע פלטת צבעים בנויה מראש ומתאים את הלוגו שלך למותג שלך, או לשכור מעצב עצמאי.

בשלב הבא, עליכם לוודא שהאלמנטים הוויזואליים קשורים לנושא העיצוב המרכזי. 

עובדים על דברים כמו יישור תמונות, צבעים, טיפוגרפיה, גרדיאנטים ועוד יעזרו להעביר את סיפור המותג שלכם לקהל. 

לאחר שתעלו את המוצרים שלכם, התאימו את דף הנחיתה ואלמנטים אחרים בחנות לנישה שלכם. אתם לא צריכים להיות מומחים לעיצוב אתרים; פשוט נסו להתאים את צבעי המוצרים לצבעי האתר ולמותג. 

עקב שימוש באותה אסתטיקה של המותג, אתר מכירת טושים לאמנות יכול לשמור על עיצוב מינימליסטי ולהשתמש במרחב לבן כדי להתמקד במוצרים הצבעוניים שלו. כל האלמנטים הללו הם חלק משיווק קמעונאי, דרך להציג סחורה שמקדמת מכירות רבות יותר. 

2. התאם אישית את השיווק באמצעות שירות לקוחות 

לקוחות בעלי מעורבות מלאה מוציאים יותר ונשארים זמן רב יותר מאשר אלו שאין להם אינטראקציה עם החנות. כדי לעזור לך להבין טוב יותר את החשיבות של שירות לקוחות, הנה כמה תמונות מהירות:

  • 95% מהלקוחות אומרים ששירות לקוחות חשוב לבחירת המותג ולנאמנותם אליו.
  • יותר מ-66% מהמשווקים אומרים שהחברות שלהם מתחרות בעיקר על בסיס שירות לקוחות.
  • 54% מהלקוחות אומרים שחברות צריכות לשנות את האופן שבו הן מתקשרות איתם.
  • 40% מהאנשים לא יעשו עסקים עם חברה אם הם לא יוכלו להשתמש בערוצי שירות הלקוחות המועדפים עליהם.

גשר לקוחות מצפים לקצב תגובה מהיר (כמעט מיידי), לפחות עבור צ'אטים מקוונים וצ'אטבוטים. אבל הבעיה היא שבעלי עסקים קטנים עם צוותים מוגבלים אינם יכולים להציע צוותי תמיכה מרובים עבור מענה בצ'אט, פניות בדוא"ל, פניות תמיכה ועזרה טלפונית. זה לא משאיר להם ברירה אלא לשלוח הודעה - תודה שיצרת קשר, נחזור אליך בהקדם - משאירים לקוחות מחכים שעות 

וכשהצוות התמיכה חוזר ללקוח, הם כבר הפסידו את המכירה למתחרה אמין יותר. 

זו הסיבה שחנויות מנוסות יותר משתמשות במערכת תמיכת לקוחות שלא רק תוכננה במיוחד עבור פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלהן, אלא גם מציעה ממשק שבו הכל נמצא במקום אחד. 

גורגיאס היא אחת הפלטפורמות בהן ניתן להשתמש למטרה זו. הם עיצבו את האינטגרציות שלהם כך שיספקו לכם כלים מתוחכמים לטיפול בשירות לקוחות. תוכלו לענות על כל השאלות, כולל דלפק תמיכה, צ'אט ועוד, מדף לוח מחוונים יחיד.

3. מינוף הוכחה חברתית ומטבע חברתי 

הוכחה חברתית היא דרך להגביר את הסמכותיות של המותג באמצעות המלצות מחברים, משפחה או מומחים בתעשייה. ניתן לחלק זאת לארבע קטגוריות. בואו נסתכל על דוגמה לכל אחת מהן.

3.1 המלצות מומחים או עדויות משתמשים 

כפי שהשם מרמז, זוהי המלצה למוצר או שירות המגיעה ממומחה בתחומך. 

דוגמה מצוינת אחת לכך היא אמזון בעבריתהמלצות אוטומטיות של המבוססות על דירוגים ומשוב. לחלופין, המלצות משתמשים לעזור להגביר את המכירות והאמינות. ואם יש לכם מספיק נתונים, תוכלו גם ליצור מחקר מקרה מבוסס משתמשים על סיפור הצלחה. 

3.2 המלצה של ידוענים 

מותגים בולטים יותר עם תקציבי שיווק גבוהים יותר משתמשים לעתים קרובות בהמלצות של ידוענים. אם יש לכם כיסים עמוקים, זה יכול להיות שווה את זה. לא רק תקבלו מכירות מהקהל של הסלבריטאי, אלא גם תגדילו את מודעות המותג. 

3.3 חוכמת הקהל או המלצת חברים

כאשר קבוצה גדולה של אנשים תומכת במותג מסוים, זה עוזר לפתח אמון בקרב מבקרים חדשים - לדוגמה, קהל עוקבים עצום ברשתות החברתיות. להמלצה של חבר או משפחה יש כמעט אותה השפעה על מבקרים. הדרך המהירה ביותר להבין זאת היא כאשר לקוחות ממוקדים שמים לב שחבריהם עוקבים אחר המותג. 

3.4 שימוש בהוכחות חברתיות קהילתיות לצורך רכישה 

ספורה היא חנות מקוונת למכירת מוצרי יופי. הם יצרו קהילה מבוססת שאילתות עבור מבקרים להתחבר ולהשתמש בה כ... הוכחה חברתית לצורך רכישת לקוחות חדשים.



4. שימור לקוחות באמצעות שיווק נאמנות 

קמפיינים של שיווק נאמנות הם הדרך הפשוטה ביותר להודות ללקוחות שלכם על שבחרו במותג שלכם על פני זה של המתחרים. אחת מאסטרטגיות השיווק הטובות ביותר במסחר אלקטרוני להודות ללקוחות שלכם היא בצורת מתנות, קופונים, נקודות, מזומן ותגמולים אחרים. 

זה עושה שני דברים. ראשית, זה עוזר להם להתחבר טוב יותר למותג שלך, ושנית, זה מניע אותם לבצע רכישות חדשות. עם זאת, חיוני להתאים אישית את שיווק הנאמנות שלך. הסיבה לכך היא שאדם הוא 8x סביר יותר להוציא אם הם מרגישים קשורים באופן אישי לתוכנית הנאמנות שלך. 

אתרים רבים השתמשו בתוכניות נאמנות עם הנחות ליום הולדת כדי להפוך אותן לאישיות יותר. דוגמה מצוינת לכך היא Nicce Clothing. 

Nicce Clothing מציעה 5 מטבעות N עבור כל פאונד שתוציאו. לאחר שתאספו 500 מטבעות N, תוכלו ליהנות מהנחה של 10%. בנוסף, הם מציעים 500 מטבעות N עבור הפניה, 300 מטבעות N עבור ימי הולדת, 75 מטבעות N עבור מעורבות בפייסבוק/אינסטגרם ו-95 מטבעות N עבור הרשמה לרשימת התפוצה שלהם. 

באופן דומה, Pulse Boutique משתמשת במתנות הפתעה ליום הולדת ובונוסי יום הולדת כדי לקדם מכירות חדשות. 

יש הרבה תוכניות נאמנות מעולות שבהם תוכלו להשתמש כדי לעודד לקוחות לבצע רכישות חדשות ולשמר אותם לתקופה ממושכת. 

5. ספקו ערך באמצעות מיילים מותאמים אישית 

בין אם אתם שולחים נטישות עגלה, המלצות למוצרים או סתם מיילים קרים, עליכם לייעל את חוויית המקבל. זה חשוב כי זה אחד הדברים הכי חשובים... ערוצי שיווק יעילים עם פוטנציאל עצום להגדלת ה-ROI שלך. 

עם זאת, זהו גם אחד הערוצים הרוויים ביותר לשיווק המותג שלכם, לכן עליכם להוסיף מגע אישי. אתם יכולים להשתמש בכלי שיווק בדוא"ל כמו Omnisend ליצירת פרופילי לקוחות מבוססי התנהגות. ניתן גם להגדיל את שיעור המעורבות בקמפיין על ידי פילוח מיילים המבוססים על נתונים דמוגרפיים, מיקום גיאוגרפי, התנהגות רכישה ועוד.

בנוסף, כלים אלה מספקים בלוקי המלצות מותאמים אישית, המאפשרים לך להשתמש בזרימות עבודה אוטומטיות כדי לשלוח המלצות מוצרים ספציפיות לקטגוריה ללקוחות שלך.

במקום לשלוח לכולם את אותו האימייל, תוכלו ליצור אימיילים מותאמים אישית המבוססים על המטרה הסופית שלכם. בנוסף לשימוש בשם הנמען ובתזכורת, תוכלו להציג מקרי בוחן כיצד מוצר עזר ללקוחות לשפר את אורח חייהם. 

אם יש לכם בסיס קהל קטן או שאתם מעדיפים שליחה ידנית של אימיילים חיצוניים, אתם יכולים אפילו בניית תבניות מותאמות אישית ולשלב אותם עם משתנים מותאמים אישית לקמפיינים מהירים יותר של דוא"ל. לאחר מכן ניתן להכניס את התבניות לחשבון Gmail או Yahoo שלך באמצעות קיצורי דרך פשוטים.

6. גיוון את קטלוג המוצרים שלך 


כדי להגדיל את המותג שלכם ולשפר את ערך ההזמנה הממוצע, עליכם להמשיך להוסיף מוצרים חדשים ורלוונטיים לחנות שלכם ולשפר את קטלוג המוצרים שלכם. 

רוב המותגים הצומחים משקיעים רבות במלאי במקום להוציא כסף על בדיקת מוצרים. זו הסיבה שרוב היזמים פונים לכיוון של קידום מותגי. דרופשיפינג או הדפסה לפי דרישה מודל המאפשר לך ליצור מוצרים באיכות גבוהה, עם תווית פרטית. 

עם זאת, אם אתם מבצעים דרופשיפינג של מוצרים שאינם מותאמים אישית, עליכם להשתמש בוויזואליה מותאמת אישית כדי להתבלט על פני קמעונאים מקוונים אחרים המוכרים מוצרים דומים. צילום מוצר לא רק יציג זוויות שונות של מוצרים (שתמונות הספקים אולי החמיצו), אלא גם יעזור לכם להגדיר מחדש את המוצר בצורה טובה יותר. 

7. השתמשו בערך לכל החיים של הלקוח לרווחיות 

שווקי מותגים רבים מבוססים על ערך לכל חיי הלקוח (CLV). CLV הוא הרווח הנקי שתרם הלקוח לאורך כל מסע הרכישה שלו בחנות. CLV הוא גורם חשוב ביצירת אסטרטגיית שיווק מוצלחת לאורך מחזור חיי הלקוח. 

הדרך הטובה ביותר לחשב את CLV היא -

ערך לכל החיים = ערך ממוצע של מכירות x מספר עסקאות x תקופת שמירה x שולי רווח.

לדוגמה, אם ערך מכירה ממוצע הוא 100 דולר ולקוח אחד קונה פעמיים במהלך תקופת השמירה של שנה אחת, ושולי הרווח למוצר הם 30%, אז ערך החיים יהיה -

100 דולר x 2 x 1 x 30% = 60 דולר

משמעות הדבר היא שלקוח ממוצע יוציא 60 דולר. מספר זה עוזר לחברות לקבוע את גורם הרווחיות ולבצע הנחות מושכלות. אורך חיי הלקוח יעזור לכם לדעת כמה תוכלו להרוויח מלקוח בודד לאורך כל מערכת היחסים העסקית. 

ניתן להשתמש ב-LTV כדי ליצור קמפיינים ממוקדים ולמנף את שיעורי מעורבות הלקוחות. 

8. מינוף AOV באמצעות שיווק חבילות 

כמעט כל חנויות המסחר האלקטרוני משתמשות במכירות נוספות (up-selling) ובמכירות צולבות (cross-selling) כדי להגדיל את ערך עגלת הקניות, אך חשוב לעשות זאת בצורה הנכונה. במקום לתת המלצות אוטומטיות, ניתן להציע הנחות חבילות. 

ניתן לאגד את המוצרים שלכם כדי ליצור חבילה מוזלת ולהגדיל את ערך ההזמנה הממוצע. ניתן להציע הנחת BOGO (קנה אחד קבל אחד) או לספק חבילות מותאמות אישית המבוססות על קטגוריות מוצרים (לדוגמה, 20% הנחה על חולצת טריקו + ג'ינס).

חבילות מוצרים הן דרך מצוינת לחבר מוצרים נמוכים יותר עם מוצרים הנמכרים ביותר ולשפר את המכירות שלכם. ענקיות מסחר אלקטרוני כמו אמזון בעברית להשתמש בחבילת מוצרים. 

9. ספקו חוויית רכישה לאחר הרכישה 

שיווק לאחר רכישה עוסק כולו ביצירת אינטראקציות בעלות ערך עם לקוחות לאחר שהם מבצעים את הרכישות שלהם. באופן מפתיע, רק 16% מהמותגים מתמקדים על שימור לקוחות למרות שיקר פי 5 להשיג לקוח מאשר לשמר לקוח קיים. 

הצעד הראשון לשימור לקוח קיים מתחיל מיד לאחר הרכישה הראשונה. משמעות הדבר היא שעליכם ליצור קשר עם הלקוח שלכם ולספק לו חוויית המשך רכישה כדי ליצור אמינות למותג. 

בנוסף לאישור הזמנה אוטומטי ועדכוני משלוח, ניתן להגדיר דף מעקב ממותג. אם אתם משתמשים Shopify, ניתן להשתמש באפליקציות חינמיות כמו Track Order כדי ליצור דף מעקב מותאם אישית ולשלוח התראות משלוח. 

החלק הכי טוב בשימוש באפליקציית מעקב ההזמנות הזו הוא שתוכלו להשתמש בה גם כדי לאסוף ביקורות של לקוחות ולקבל ציון מקדם רשת (Net Promoter Score) בעזרת המערכת המובנית כדי לקבוע עד כמה הלקוח מרוצה מהמותג שלך. 

שוב, עליכם לשלב זאת עם תמיכת לקוחות טובה וקצב תגובה מהיר כדי לעדכן את הלקוחות שלכם לגבי המוצרים והשירותים שלכם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי הגדרת פתרון תמיכה רב-ערוצי כך שתוכלו לענות על כל שאילתות ההזמנה שלכם מממשק הניהול שלכם. 

הנה כמה טקטיקות מסחר אלקטרוני נפוצות יותר שתוכלו להשתמש בהן גם כן:

  • שיווק הפניות/שותפים – ספקו הנחה או עמלה ללקוחות עבור הפניות למותג שלכם. 
  • השתמשו בשיווק תוכן – פרסמו מדריכים מועילים וארוכים סביב הנישה שלכם כדי להפיץ מודעות למותג. 
  • מודעות בתשלום – בצע אופטימיזציה של תוכן המודעה שלך באמצעות שימוש בכותרת תוכן ותמונות מושכות את העין. 
  • מדיה חברתית - השתמשו בכם מדיה חברתית לשוק חנות המסחר האלקטרוני שלך. 

עכשיו, כשאתם יודעים איך ליצור קשר טוב יותר עם הלקוחות שלכם באמצעות טכניקות שיווק חכמות ומותאמות אישית, הגיע הזמן ללמוד על הדרכים הטובות ביותר... להגיב ללקוחות שלך

תודה מיוחדת לחברינו ב גורגיאס על תובנותיהם בנושא זה.
אסטרטגיות צמיחה של Shopify עבור מותגי DTC | סטיב האט | מנהל הצלחה לשעבר של סוחרים ב-Shopify | 445+ פרקי פודקאסט | 50 הורדות חודשיות